8-5-2017 - Reisverslag uit Lloret de Mar, Spanje van Sabine Oers - WaarBenJij.nu 8-5-2017 - Reisverslag uit Lloret de Mar, Spanje van Sabine Oers - WaarBenJij.nu

8-5-2017

Door: Sabine van Oers

Blijf op de hoogte en volg Sabine

08 Mei 2017 | Spanje, Lloret de Mar

Hóla,
Zo we zijn al ruim een week verder in Spanje en de tijd vliegt voorbij ! De eerste paar dagen waren we nog vrij en hebben we een scooter gehuurd in Lloret de Mar. Alles ging goed tot dat we de bergen in gingen, we moesten namelijk ook nog terug… Maar gelukkig is alles goed gegaan. De dagen daarna hebben we de andere stagiaires leren kennen. We hebben een hele leuke groep, bijna iedereen komt uit Eindhoven dus bijna allemaal Brabanders… Natuurlijk zijn we ook gelijk op stap geweest, en hebben we Lloret een beetje verkend.

Afgelopen woensdag begonnen de cursus dagen van H-top in Calella, we werden elke dag met een busje opgehaald, en weer in Lloret afgezet dus dat was ook weer goed geregeld. Tijdens de cursus dagen kregen we s’ ochtends theorie : voorstellen, Spaanse les, microfoon oefeningen, etc. In de middagen kregen we 5 uur achter elkaar dansles. In het hoogseizoen moeten we met alle stagiaires een Highschool musical show opzetten. De dansjes zijn best pittig, vooral omdat we alleen kunnen kijken. Ze spreken hier bijna geen Engels en wij nog niet zo goed Spaans.

Zaterdag was mijn eerste werkdag in hotel Royal Starr het hotel met de grootste kidsclub. Mijn collega’s zijn heel aardig ze leren mij Spaans en ik hun een beetje Nederlands. Dus dat is wel lachen. Nu zitten er alleen maar Fransen en Spaanse gasten maar met gebaren kom ik er wel uit. Voor de rest willen ze ons zo snel mogelijk inwerken, dus mocht ik gelijk mijn eerste dag omroepen in het Spaans waar en wanneer de activiteiten gaan beginnen. Alleen heb ik nog steeds wel moeite met de rollende r ze snappen niet altijd waarom ik dat niet kan uitspreken..

Het is nog heel rustig in het hotel dus we gaan we met de collega’s darten, tafeltennissen, knutselen etc. Tot nu toe heb ik al mijn collega’s verslagen met darten en tafeltennissen. De gasten ook maar kinderen laat ik winnen, dat is leuk voor de diploma’s.

Hier hebben we ook veel pauze tussendoor, soms lange dagen. 10.00 t/m 13.00 15.00 t/m 18.00 21.00 t/m 00.00. Het voordeel is dat als we s ’middags vrij zijn naar het strand kunnen, en als we s’ ochtends vrij zijn gaan we stappen. We mogen bij alle discotheken gratis naar binnen, en bij café Kootjes krijgen we korting ( Nederlands café) De eigenaar is heel aardig en weet alles te vinden hier. Vaak gaan we tussen de diensten door daar eten en wat drinken.

Gister avond was ik vrij dus ben ik met de bus en de trein naar Santa Susanna gegaan om te kijken bij tante Harriette, ome Jack, Rachelle, Rick, Dave en Veerle. Dat was wel gezellig, ook de sangria smaakte weer goed. Daarna ben ik nog gaan stappen in Lloret met de stagiaires. Morgen weer een nieuwe dag s ’ochtends en s ’middags dansles en s ’avonds werken. Dus ik hoef me hier zeker niet te vervelen !

Adios

  • 08 Mei 2017 - 22:51

    Piet Van Oers:

    Wat een mooi verslag Sabine. We hebben het weer met veel plezier gelezen.
    Je bent daar wel erg druk.
    Neem wel op tijd je rust want het seizoen is nog lang, Pas aan het beginnen
    Goed te horen dat het zo fijn gaat samen met de andere dames.
    Hou zo vol.
    Tot maar weer een volgend keertje.
    Sabine veel liefs van Opa en Oma van Oers.
    Knuffels xx


  • 08 Mei 2017 - 23:31

    Marijke:

    Heee!!

    Super leuk om je verslag te lezen!
    Goed om te lezen dat je het na je zin hebt en dat je leuke collega's hebt.
    En die gekke spaanse taal heb jij vast zo door,!
    Hier in Nederland begin ik je al wel te missen hoor, dus hopelijk snel een ticket boeken richting espanaaa zodat ik jou show kan gaan bewonderen en daar hoort uiteraard een stap avond bij in het mooie Lloret!
    Ik kijk uit na je volgende verslagen!

    Lots of love !
    Marijke

  • 08 Mei 2017 - 23:32

    Edwin:

    Hoi Sabine
    dat ziet er goed uit die eerste weken. Ik zit aan een verrassing voor de jongens te denken in september, nl. een wedstrijd bijwonen van Barcelona gecombineerd met een verblijf aan de kust en natuurlijk een bezoekje bij jou. Ik neem hierover wel contact op in juli om eea te regelen als programma Barcelona bekend is.
    Leuk om dit verslag te lezen. We houden contact

  • 09 Mei 2017 - 16:30

    Opa En Oma Boot:

    Lieve Sabine
    Het gaat goed daar in Spanje ,geniet mar heerlijk . Maar maak ook gebruik van de kansen die je nu krijgt. Je studie staat voorop ,en is voor je toekomst. het Spaans komt wel goed .
    Groetjes Oma en Opa Boot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Lloret de Mar

Sabine

Stage H-top Hotels, Lloret de Mar 29-4-2017 t/m 20-9-2017

Actief sinds 14 April 2017
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 7871

Voorgaande reizen:

29 April 2017 - 20 September 2017

Lloret de Mar

Landen bezocht: