24-6-2017 - Reisverslag uit Sant Gregori, Spanje van Sabine Oers - WaarBenJij.nu 24-6-2017 - Reisverslag uit Sant Gregori, Spanje van Sabine Oers - WaarBenJij.nu

24-6-2017

Blijf op de hoogte en volg Sabine

24 Juni 2017 | Spanje, Sant Gregori



Hóla,

Het is weer tijd voor een nieuw reisverslag. Inmiddels zijn we al bijna twee maanden in Lloret. Zoals is al had verteld word het steeds drukker in de hotels dus moesten wij afgelopen week verhuizen, naar het dak van het hotel. Op het dak zijn ongeveer zeven kamertjes gebouwd, en in totaal zijn we met zeven Nederlandse stagiaires van de animatie, en de rest van de stagiaires zijn allemaal Polen die werken in de receptie, restaurant, bar etc. Het voordeel is dat we nu geen last meer hebben van gasten s ’nachts aangezien het hotel erg gehorig is. Wel van de Polen die graag bier drinken op het dak, maar ze zijn wel vriendelijk en rustiger als we er iets van zeggen. Zo hebben we op het dak ook beveiliging lopen die ons in de gaten houd. Zo zijn er al heel veel Polen aangesproken dat ze alles gelijk moeten opruimen. En verdwaalde toeristen worden gelukkig ook gelijk weggestuurd.

Zelf slaap ik nu met Nicole en Jennifer in een kamer. Onze kamer is heel klein en vooral niet luxe maar alles wat we nodig hebben is er. Gelukkig ook een koelkast is niet verkeerd aangezien het elke dag nu rond de 30 graden is. Ook hebben we slingers, foto's etc. om alles te versieren. Nicole en Jennifer kende ik nog niet voor mijn stage, maar we kunnen het vanaf het begin af aan al goed met elkaar vinden.

De eerste weken zijn we vooral heel erg veel gaan stappen, maar dat word nu ook veel minder. Er zijn nog niet heel veel Nederlanders op collega's en reisleiding na. Dus gaan we meestal ergens wat drinken net zo gezellig ! Nu ligt de temperatuur in Spanje elke dag rond de 30 graden dus dat kost overdag tijdens het werken genoeg energie. Voor de rest heb ik gelukkig geen last van heimwee. Er is al een Nederlands meisje vertrokken deze week omdat ze thuis zo erg miste. Als ik die keus zou maken zou ik mijn stage overnieuw moeten lopen in Nederland. Daarbij loop ik een half jaar studievertraging op. Of je haalt geen diploma.

Voor de rest ben ik helaas de afgelopen weken niet uit Lloret geweest. Fulltime werken is echt tijdrovend. Maar de dagen vliegen echt voorbij en ik het het nog steeds heel erg naar mijn zin. In mijn hotel hebben ze nu een nieuwe Head entertainer aangenomen, hij spreekt alleen Spaans en geen Engels. Voor ons is het wel goed om zo beter Spaans te leren. De taal vind ik nog steeds erg lastig, maar verstaan gaat elke dag beter. Natuurlijk kan ik wel de standaard dingen vertellen in het Spaans. Waar de activiteit is en hoelaat het begint bijvoorbeeld.
Royal Star heeft nu ook nog elke dag om vijf uur in de middag bingo, maar dat kunnen we nu wel in het Spaans en Engels ook omdat het elke dag hetzelfde is.

Gisteren werd er in Spanje en in mijn hotel Sant Joan gevierd, de langste dag van het jaar. Heel de dag zijn we bezig geweest met voorbereidingen zoals : wensballonnen maken, versieren etc. Met Sant Joan is het overal feest, iedereen gaat wit gekleed en het is de start van het hoogseizoen. Op de avond zelf heb ik vooral heel veel kinderen geschminkt, hier had ik eerst helemaal geen ervaring mee maar oefening baart kunst. Ook worden er op heel veel plekken in Spanje vuurwerk afgestoken, in Royal Star helaas niet i.v.m. de veiligheid.

Voor mij is het nu weer tijd op een paar uurtjes te gaan werken in de Spaanse zon.

Hasta Luego !

  • 24 Juni 2017 - 19:21

    Opa En Oma Boot:

    Hallo Sabine
    Leuk dat je het zo leuk vindt, dan gaat de tijd snel voorbij. Je bent al bijna op de helft van je stage, nog even en het is al weer voorbij. Hier in Nederland is het meer dan 30 graden. Bij jou is dit normaal , en een zeeklimaat . Geniet maar lekker van de tijd die je nog hebt. Wij volgen je iedere dag ,en leuke foto s. Het ga je goed en tot het volgende bericht .
    Opa en Oma

  • 28 Juni 2017 - 20:12

    Piet Van Oers:

    Hoi Sabine
    Het gaat je daar allemaal gladjes met jou.
    Heel goed zoals je doet.
    Mooie foto's gezien vanaf je stage plek.
    Zo genieten met je mee hoe het allemaal loopt.
    Ja je bent al op de helft en je tijd vliegt , teken dat je het goed naar je zin hebt.
    Ga zo verder en dan en geniet er ook van.
    We zien steeds na je nieuwe vefslag uit.
    Hier in Etten is het nu kermis ,dus lekker druk op straat.
    Het is hier niet zo warm meer . Dus niet meer puffen.
    Sabine tot een volgend keer maaf weer
    Liefs van Oma en Opa van Oers xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sant Gregori

Sabine

Stage H-top Hotels, Lloret de Mar 29-4-2017 t/m 20-9-2017

Actief sinds 14 April 2017
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 7889

Voorgaande reizen:

29 April 2017 - 20 September 2017

Lloret de Mar

Landen bezocht: